Van Adelaide naar Melbourne - Reisverslag uit Elingamite North, Australië van Teddie - WaarBenJij.nu Van Adelaide naar Melbourne - Reisverslag uit Elingamite North, Australië van Teddie - WaarBenJij.nu

Van Adelaide naar Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Teddie

21 Februari 2016 | Australië, Elingamite North

Sochtends na onze overnachting in dartmoor zijn we doorgereden naar Adelaide. We konden hier bij een hostel op de parkeerplaats staan en gebruik maken van alles in het hostel. Heel anders dan de eerste in Collaroy, veel kleiner maar daardoor ook wel veel gezelliger. Heerlijk om weer je telefoon op te kunnen laden en te kunnen koken op meer dan een pitje. Ook hebben we weer lekker douches en koelkasten. Onze eerste hele dag in Adelaide zijn we de stad een beetje gaan bekijken. Adelaide is veel kleiner dan Sydney en wat drukker dan Canberra, echt ideaal. Ik vond het echt een leuke stad. We gingen lekker markten, terrassen en rondlopen in de stad. De volgende dag gingen we naar de chocolade fabriek. Eigenlijk gingen we alleen heen omdat we de chocola wilden proeven, het scheen namelijk super lekker te zijn, maar het is zooo duur dus we dachten we we doen een gratis rondleiding dan krijgen we vast wat. En het was super lekker! Smiddags zouden we gaan kajakken in port adelaide op garden island. Dit is een stuk zee, maar lijkt eerder een rivier. Eerst was er een uitleg waarbij de vrouw vertelde dat we langs scheepswrakken gingen, toen zag ik het al niet meer zo zitten eigenlijk, maar er konden ook wilde dolfijnen worden gespot dus moest ik toch maar heen. En ja hoor na zo'n kwartiertje kwamen ze, je mocht niet te dichtbij komen omdat ze wild waren maar het was wel echt super gaaf! Geprobeerd foto's te maken, maar ze doken elke keer net onder of je zag alleen een vin of de neus. Ik was iets minder enthousiast toen ik later een scheepswrak zag, we zijn lekker uit de buurt gebleven, gelukkig maar want ik zag het echt niet zitten omdat je door de stroming ook kon kapsijzen als je dichtbij het wrak kwam. De dag erna zijn een van die meiden en ik naar Freelings gegaan. Hier is McLeods Daughters opgenomen, mijn lievelingsserie. Het was best nog een groot dorpje, maar best veel dingen hebben ze zo gelaten als in de serie, dus super herkenbaar en leuk. Overal natuurlijk foto's gemaakt, ook in de badkuip. Vervolgens zijn we naar Glenelg Beach gegaan, een strand van Adelaide. Heerlijk warm water en golven en een super mooi strand daar. De dag erna was het tijd om richting Melbourne te rijden. We hebben overnacht in de grampians, helaas toen nog weinig van gezien. Wel kwamen we voorbij weilanden vol kangoeroes. Sochtends zijn we vroeg de grampians in gegaan, echt geweldig uitzicht op een deel van de grampians en watervallen. Jammer dat we er niet langer waren. Vervolgens door naar Melbourne en ons busje ingeleverd, er zat een scheur in de voorruit dus het was nog wel spannend. Maar was gelukkig niets aan de hand. We zaten in Melbourne 4 nachtjes in een hostel, we hebben toen erg veel van de stad gezien. We gingen met een bus mee die langs alle highlights ging en dan kon je gewoon op en afstappen wanneer je dat wilde. Na die vier dagen daar zijn we twee nachtjes naar een hostel gegaan in St Kilda. Eigenlijk alle hostels waren een paar dagen van tevoren al volgeboekt, op een na. Dat zei eigenlijk wel genoeg. Onze hele kamer rook naar wiet en er zaten mensen tegenover onze kamer gewoon over te geven enzo op het balkon, wel weer een bijzondere ervaring haha. St Kilda is zo'n beetje HET strand van Melbourne. Het was echt heel erg leuk om daar te zijn. Dat we aankwamen hebben we heerlijk op het strand gelegen en ben ik best wel verbrand jammer genoeg. We wilden savonds net wat gaan eten toen we iemand van de groep (van de eerste week) tegenkwamen. We gingen lekker bijkletsen en spraken af met z'n allen naar het St Kilda Festival te gaan wat de dag erna zou plaatsvinden. We zijn daarna samen naar de pier gegaan waar met zonsondergang elke avond pinguïns zitten, we zagen er best een aantal van dichtbij, echt leuke dieren. Zondag was dus het festival en het was echt heel erg leuk. Er was een mega kermis, overal marktkraampjes met lekker eten, straatmuzikanten en meerdere podia met muziek. We hebben ons daar super vermaakt en kwamen nóg iemand van de groep tegen, helemaal leuk dus. Maandag was het tijd om terug te gaan naar Melbourne. Nadat Nicky, Michelle en ik samen nog lekker de stad in waren geweest was het tijd om afscheid te nemen van Nicky en Michelle. Die meiden gaan samen richting Brisbane en gaan vanaf daar apart verder naar Cairns. Het was heel raar om afscheid te nemen, omdat je toch een maand samen heb gereisd. Eerst zijn het vreemden voor je maar na een maand samen reizen ken je elkaar best goed en heb je samen veel leuke dingen beleefd. Ik had nog een extra nachtje midden in Melbourne en had leuke meiden op m'n kamer en kreeg zo een beetje een idee van alleen reizen. De volgende dag nam ik te trein en werd ik opgewacht door familie. In m'n volgende blog schrijf ik wel hoe ik het bij de familie heb want dit verhaal wordt alweer veel te lang. Groetjes Ted

• 21 Februari 2016 - 13:20

Annemarie Karsten:

Hai Teddie,

Wat gaaf dat je het zo naar je zin hebt! Helemaal leuk die foto van het bad bij de molen van McLeods Daughters, ik ben ook gek op die serie :)
    Heerlijk met een busje, alle vrijheid aan jullie zelf. Ik ben benieuwd naar je verdere verhalen!

Groetjes Annemarie

• 21 Februari 2016 - 21:09

Hein En Tineke:

Hey Teddie,

Wat een leuk verhaal weer. We kunnen lezen dat je het erg naar je zin hebt en dat je erg enthousiast bent. Ook leuk dat je weer mensen tegenkomt. We kijken weer uit naar je volgende verhalen en hoe je het bij de familie hebt. Ga zo door en geniet volop!!! XX pap en Tineke.